Mijn nicht

22/09/2010 - 0 reacties

gaat dus eindelijk trouwen. EIN-DU-LUK ja, met haar grote liefde A.  Ze zijn nu al een eeuw en tien jaar bij elkaar, dus eigenlijk zat ik er al heel lang op te wachten, want trouwen=bruiloft=feestje=nieuwe jurk=shoppen.
En ojaja =inspiratie voor eigen bruiloft.

Omdat mijn nicht nogal op korte termijn liet weten dat ze ging trouwen (2 oktober in London, IN LONDON, IN LONDON!!), en we met de Ramadan zaten, en zij het druk had met jurkjes uitzoeken en weetikveelnogwat, was er maar 1 datum beschikbaar voor het vrijgezellenfeest. Namelijk afgelopen zaterdag, 18 september.

Dus besloot ik met nichtje A om het vrijgezellenfeest te organiseren.

Waarom er juist op dat moment niet iemand was die mij keihard aan mijn haren trok en zei: “Des, een vrijgezellenfeest organiseren, LAAT DAT MAAR AAN IEMAND ANDERS OVER, DOE DAT NIET”, ik weet het niet.
Ik denk dat het een teken was van boven. Een teken wat zei: Des, doe eens wat met die organisatieskills.

Dus. Watch read en learn:

  1. Vraag eerst om de contactgegevens van de mensen die mogen komen. Voordat je het weet nodig je zomaar mensen uit waar de bruid in spe een hekel aan heeft. Het kan, het kan.
  2. Bedenk een activiteit. Een vrijgezellenfeest heeft een activiteit nodig. Je kunt niet met een stel meiden op de bank thuis gaan zitten want 1) daar is de bank te klein voor en 2)dat is gewoon niet leuk.
    Al snel viel van het lijstje af: een stripper. Want 1) een stripper is zo 2009 en 2) een stripper past niet bij nicht O. (En hierbij een tip voor vriendin R. en zusje R.: OOK BIJ MIJ NIET!). Wij kozen voor een visagieworkshop, lachuhh.
  3. Zoek een visagieworkshop op internet. Kijk naar de prijzen. Wat krijg je erbij, zit er eten en drinken bij? Is de visagist een dooie muts uit het zuiden die denkt dat MAC een afkorting voor Mcdonalds is (ze bestaan, geen grap), of een hipkip met tig jaar ervaring?
  4. Locatie: ik kan wel keihard eisen dat iedereen naar Groningen moest komen, maar als iedereen in Amsterdam en omgeving woont is dat niet echt handig. Amsterdam it is dus.
  5. Attributen. Een vrijgezellenfeest heeft attributen nodig. Nicht O. zag er dus uiteindelijk zo uit (en draai uw beeldscherm om).
  6. Google-map van te voren waar het vrijgezellenfeest plaatsvindt, anders krijg je dit (zie mij denken: wtf was het nou??).
  7. Reserveer van te voren bij een goed restaurant, want met 11 mutsen kan je niet zomaar overal aanschuiven. 
  8. Maak foto’s van de hele groep en zorg dat je goed te zien bent (kneus ben je Des, een KNEUS).
  9. Een drankje na het eten kan/mag/moet altijd.
  10. Zorg dat de bruid geniet (en gelukkig, dat deed ze 🙂 ).
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter